آی سی های میکروکنترل
نوشته شده توسط : مهران.ن

آی سی های میکروکنترل:

آی سی های میکرو کنترل از جمله از پر کاربرد ترین آی سی ها هستند این آی سی ها نیز دارای خانواده های گوناگون هستند که بهترین و جدیدترین آی سی های آین خانواده AVR هستند .

میکرو کنترل ها آی سی های که در مدار نقش مغذ مدار هستندد و به دیگر قسمت ها دستور می دهند و یا اطلاعات را توسط سنسور ها می گیرند و بعد از پردازش یک دستور العملی صادر می کنند . آما دستور اصلی را ما به آن ها می دهیم و آن دستورات ما را انجام می دهند . این ای سی اطلاعات دستورات را توسط 1 و 0 به دیگر اجزای مدار می دهند (1یعنی 5 ولت و 0 یعنی 0.2 ولت که خاموش است) .ما توسط برنامه نویسی دستورات را در آی سی می ریزیم و آی سی این ها را پردازش می کند. بهترین برنامه ی کد نویسی برای آی سی های میکرو کنترل به ترتیب عبارت اند از نوع C و بسکام (Bascom ) که در بازار فراوان است و بسیار ساده اما یک برنامه نویسی قدیمی وجود دارد به نام اسمبلی که بسیار مشکل است و امکانات کمتری دارد .

برای نوشتن اطلاعات به زبان ماشینی و کامپیوتری اول از همه باید آن را آموزش دید و بعد از آموزش توسط یک پروگرامر که به کامپیوتر متصل می شود اطلاعات را وارد آی سی کرده و می توان توسط آی شی مدارات دلخواه و پر کاربرد و پیشرفته بسازید.

 





:: بازدید از این مطلب : 920
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: